Dengan penularan pandemik COVID-19 dan pelanjutan Perintah Kawalan Pergerakan, Yoodo mahu membantu kesemua rakyat Malaysia untuk kekal berhubung semasa berada di rumah.

Untuk membantu anda di waktu ini, kami akan memberi 1GB Data percuma kepada kesemua pengguna aktif Yoodo setiap hari dari 30 Mac – 14 April 2020.

Oleh kerana kami sudah menjanjikan Data percuma pada setiap Isnin dalam bulan April, ianya akan terus diberi (1GB percuma pada 20 & 27 April 2020)

Kekal di rumah, kekal sihat, kekal produktif semasa bekerja dari rumah, dan kekal berhubung dengan kawan-kawan serta ahli keluarga. Kami jaga anda.

Data harian percuma dari 30 Mac – 14 April 2020

Bagaimana untuk dapatkannya?

Pastikan anda mempunyai pelan aktif

Setiap pengguna yang mempunyai pelan aktif akan menerima 1GB Data percuma.

Dapatkan 1GB Data percuma setiap hari

Data percuma akan dikreditkan ke pelan anda bermula 30 Mac 2020 (Isnin) sehingga 14 April 2020 (Selasa). 

Gunakan Data anda sebaik mungkin

Data percuma ini dapat digunakan bila-bila sahaja sepanjang hari – samada untuk bekerja dari rumah, menghubungi orang yang tersayang, atau untuk meluangkan masa lapang semasa anda berada di rumah untuk menghadkan penyebaran COVID-19.

Yoodo tetap akan hantarkan SIM anda walaupun semasa PKP

Penghantaran Percuma
Kami akan hantar melalui pos biasa.

Penghantaran dalam masa 2 jam
Dapatkan Penghantaran GoGet Express untuk hanya RM5 sehingga 30 April 2020. Untuk Lembah Klang sahaja.

Daftar untuk eSIM
Ketahui peranti yang boleh menggunakan eSIM Yoodo di sini.

Perkara penting yang anda perlu tahu
  1. “Pengguna yang mempunyai akaun aktif” bermaksud pengguna yang mempunyai sekurang-kurangnya 1 talian dengan pelan aktif pada akaun mereka. Ini termasuk pengaktifan baru dan pembaharuan pelan pada tarikh-tarikh yang telah dinyatakan. Talian tanpa sebarang pelan aktif tidak akan menerima 1GB Data percuma.
  2. Data percuma akan dikreditkan ke pelan anda bermula pada 30 Mac 2020 (Isnin) sehingga 14 April 2020 (Selasa) dan sekali seminggu pada 20 April dan 27 April 2020.
  3. Jika akaun Yoodo anda mempunyai lebih daripada 1 talian dengan pelan aktif, kesemua talian tersebut akan menerima 1 GB Data percuma berdasarkan tarikh-tarikh yang telah dinyatakan
  4. Walaupun anda melanggan/memperbaharui pelan anda lebih daripada satu kali pada tarikh-tarikh yang telah dinyatakan, anda hanya akan menerima 1GB Data percuma sebanyak satu kali sahaja pada setiap tarikh tersebut.
  5. Jika talian anda tidak mempunyai pelan aktif sebelum ini dan anda membeli pelan yang baru pada satu daripada tarikh-tarikh yang telah dinyatakan, anda akan menerima 1GB Data percuma bersama dengan pelan baharu anda.
  6. Data 1GB percuma akan ditambah pada baki data yang masih ada di pelan anda. Sebagai contoh, jika pelan anda mempunyai ‘15GB daripada 20GB’, ia akan memaparkan‘16GB daripada 20GB’ sejurus anda menerima Data 1GB tersebut.
  7. Data 1GB percuma akan terkumpul jika tidak dihabiskan. Sebagai contoh, jika pelan anda tidak luput/diperbaharui antara 30 Mac – 14 April 2020, anda akan menerima sebanyak 14 GB Data percuma yang dapat digunakan sehingga pelan anda luput/diperbaharui.
  8. Tarikh luput Data 1GB akan mengikut tarikh luput/pembaharuan pelan yang aktif ketika Data itu diberikan. Sebagai contoh, jika pelan anda sudah menerima Data 1GB percuma pada 30 Mac, 31 Mac dan 1 April untuk jumlah 3GB dan pelan anda akan luput/diperbaharui pada 1 April, 3GB anda akan luput apabila pelan anda luput/diperbaharui. Namun, jika pelan anda kekal aktif, anda akan menerima 1GB percuma setiap hari dari 2 April – 14 April 2020.
  9. Jika anda layak untuk menerima 1GB Data percuma dan masih belum menerimanya pada 11:59 malam pada tarikh-tarikh yang dinyatakan, sila hubungi khidmat pelanggan kami melalui Live Chat pada bahagian bawah halaman ini
  10. Yoodo mempunyai hak untuk menukar, mengubah, menyemak, menambah, memadam, mempelbagaikan, menggantung,  membatalkan atau melambatkan Kempen ini tanpa sebarang notis.